En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Ett försök att ge mig till känna

Av caisisen - 12 juni 2011 10:42

Jag är urusel på bloggandet just nu. Sitter en stund varje dag men kan liksom inte få för mig vad jag ska skriva. SÅ mycket som jag hade velat få ut men så biter jag mig i läppen och funderar om det är värt det. Jag håller tillbaka ett tag till men känner att det sakta är på väg. Snart så!


Däremot vet jag att ni saknar mig och undrar vart jag tagit vägen. Jag finns här men har semester, kan jag förklara det så? Tompa har oxå semester. Han knallar runt med sin tantkompis, äter gräs, kliar på henne och bara njuter av allt det sköna. Rund och go, med flugorna surrande runt huvudet och konstant tuggande på gott. Är det en ko jag har månne? Han mår toppen i varje fall!


Vad har hänt tanten då? Jo, jag har en son som terroriserar min vardag till det grövsta. Mitt tålamod börjar tryta och jag funderar allvarligt om det verkligen är så att han inte har någon form av bokstavskombination. Eller är det normalt med "tantrums" på 30-40 minuter, VARJE kväll innan sänggående? Detta är en av anledningarna att jag inte orkar skriva på kvällarna, jag är helt slut i huvudet när jag väl får 5 minuter över. Men söt är han. Och ibland även hur go som helst. Mitt i denna röra har han lyckats bli blöjtorr både dag och natt. Så det snurrar på ganska bra ändå...

 


Töserna har haft skolavslutning på var sitt håll i fredags och sen var det raketfart i fin-mercan (mammas nya vrålåk) ända upp till Borås. Kusinen tog studenten. Denna stilige unge man på 199 cm, gänglig som få. Honom minns jag på ungefär samma sätt som min lillfis, elektrisk. Han hade oxå myror i rumpan, satt ALDRIG still mer än MAX 2 sekunder och var ett yrväder konstant. Men har har ju lyckats! Grattis vännen!

 

Studenten poserar med min Vavla (och jag som tycker HON e lång...)

 

Sen poserar han med min far (farfar för studenten) iförd presenten från oss, fluga och hängslen. Liten pik på hur han brukar bära sina jeans kanske... Flugan fick han enbart för att jag är löjligt förtjust i killar i fluga!

 

Tanten har även hunnit med en utesväng på krogen med galna N. Oj vilken kväll/natt det blev... Och roligt hade tanten. Dansade halva natten och äntrade hemmet framåt småtimmarna. Det ska vi göra om snart lovade vi varann. En nyfunnen likasinnad, yngre förmåga. Jag kände mig som 20 igen! Men superskoj hade vi! "Everyday I´m Shuffling" *ASG*

 

Jag äntrar nu semestermode, fortsätter förbereda ett längre "hästigare" inlägg och njuter av sommaren. Nu ska jag bara ta´t piano 2 veckor, njuta och VARA!


Over and out!




 
 
Sarah

Sarah

12 juni 2011 12:29

Mkt som hänt! Njut av din semester nu :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

caisisen

12 juni 2011 12:33

Jupp, mycket... ;)

 
kicki

kicki

12 juni 2011 15:30

skönt att se av dig igen!! stora kramen!

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

12 juni 2011 16:17

Räcker inte fejjan då *S*

Tack Kicki, du är fin du! Stora kramen tillbaka!

 
Kim

Kim

12 juni 2011 19:21

Jag har gett dej en Award för din blogg som jag GILLAR!

Kram

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

12 juni 2011 21:01

TACK! Gulle du ;)

 
Kim

Kim

12 juni 2011 19:30

Missade att förklara varför jag vill ge dej en Award...
Jag gillar din blogg för du skriver på ett naturligt, gulligt och nära sätt.
Du kan ge och ta beroende på vem som är uppe eller nere.
Så fast du är långt bort så är du nära och berör.

Kram!!!

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

12 juni 2011 21:12

Usch, jag som är så urusel på kedjebrev, awards och tävlingar... *kryper till korset och inser att jag faktiskt är mänsklig* Jajadå, jag gör ett försök!

Tack ännu en gång för utmärkelsen och den fina motiveringen =)

 
Kim

Kim

12 juni 2011 19:38

Har undrat lite men sen såg jag dej på FB och förstod att allt var ok.
Ibland så finns det varken inspiration eller tid, men det kommer.
Så njut av semestern så du får energi och tålamod till din lille söte terrorist ;D

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

12 juni 2011 21:10

Inspiration? Tid!? Till vintern Kim... DÅ har man massor av mörker och kyla och vill inte vara ute. DÅ kommer kanske bloggivern igen ;)

Nädå, jag lovar bättring igen! Fast jag kollade min fd blogg och insåg att inläggen gick ner betänkligt över sommaren. Har nog helt enkelt en koppling till allt annat som man prioriterar under den varma årstiden ;)

Min söte lille terrorist sov när jag kom hem i kväll. Nice! För en gåns skull...

 
Ann

Ann

13 juni 2011 09:53

Känner likadant, är urusel på att blogga just nu... men... vi kommer igen... eller hur? ;)

Din söta terrorist är nog helt normal och det går nog (förhoppningsvis) över! ;D

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

caisisen

13 juni 2011 11:40

Alltid, som en gummiboll =)

Tror du verkligen det? Ja ibland tvivlar jag men det är väl bara att leva med hans utbrott, hur ofta de än inträffar...

Han kommer ge mig grått hår (fast det har jag ju redan så jag kanske inte ska skylla allt på honom) hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Ovido - Quiz & Flashcards