En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 26 juni 2011

Av caisisen - 26 juni 2011 20:15

... så tömde jag mobilen på bilder och VAD dyker inte upp då? JO! Denna bilden, tagen på midsommardan när vi körde hem. Passerade ju Tompa och fotade men trodde inte kameran ville vara med mig så vassego! Tompa och hans polare!

  Vilken toppenbild *eller hur...*


Fast den fanns där *klappa-klappa*


Nu ska jag baka lite muffins för tydligen har jag lovat mina kollegor att bjuda på födelsedagsfika på jobb i morgon...


Over and out!


Av caisisen - 26 juni 2011 19:54

Vi kan ju kalla det att fira födelsedag fast det var jag som överraskade barnen. Vi packade som sagt in alla i bilen med matsäck och badkläder och sa inte ett knyst (jodå, visst bubblade de alla 3 av frågor om vart vi skulle men...) och kom iväg på förmiddagen, precis som planerat! Ystads djurpark var resemålet. Ett nytt sådant! Och vi blev glatt överraskade allihop. Fina djur, bra hägn, fint skött och rent och snyggt överallt.

  Örtagården

2 st arapapegojor som satt helt fritt i ett träd utanför caféet     Påfåglarna gick också fritt   Kalkonen höll sig inne i hägn. H tyckte de lät jätteroligt *S*   Alpackorna var coola och dessa 2 var riktiga turturduvor   Timon spejade. Surikater är hur häftiga som helst   Jättefina sebror (eller heter det zebror)   De finaste djuren var lemurerna. De är verkligen härliga!   Lillbus fick en skrinda att sitta i men han yrade runt lika mycket som vi andra   Fikapaus och mys med syrran

Vavlan tittade på kartan så vi skulle hitta till...   ... BADET! Det fick avsluta vårt besök. Alla var supernöjda med dagen och nu stramar det lite i skinnet av all sol (inte klaga).

 

Over and out! 

Av caisisen - 26 juni 2011 19:37

Massor med bilder har jag att dela med mig av... Vet bara inte i vilken ände jag ska börja *S*


Valde att börja med midsommar!

    Tanten och E i bilen på väg hem till svägerska och svåger  

Lite för kallt för bad men att kasta frisbee i polen så det stänkte på pappa var skoj... Sen fick han hämta den, såklart! 

  H och farbror C, allas ungars favorit

H igen, dansandes!     Förberedelse inför kubb-spel (osäkert vilket lag som vann...)

Men vi hade jätteroligt och alla fick vara med!   Liten som stor   Efter mat och ännu mer mat så blev det mera spel. Nya TP. Barnen fick dock inte vara med, bara de vuxna. Men de ville titta på!

 

Kanske inte ett så "Midsomrigt" inlägg men vi firade kanske inte så traditionellt i år. Däremot blev det traditionell mat och jag vet hur jag tittade på bordet och tänkte "Detta ska jag fota" men insåg när jag hade ätit upp och bordet dukades av att jag missade. Men sillen var god, nubben var blöt och köttbullarna små. Precis som det ska vara!



Av caisisen - 26 juni 2011 09:35

... att dra iväg till Ystad djurpark några timmar! Bilen packad, kylväskan laddad och kaffe kokt!


Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards