En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 17 juni 2011

Av caisisen - 17 juni 2011 21:19

I kväll insåg jag att de gråa höll på att ta över så jag gör ett försök att slippa se och bli lite sommarfin.

 

Lite blondare, lite mindre grå?! Kan det funka?


Fick en förfrågan på vilken ansiktsmask jag brukar använda och det är denna som är den stora favoriten, både för mig och för dottern (hon har exfoliatorn)

 

Nu får jag inte sitta för länge så tjingeling!

Av caisisen - 17 juni 2011 15:36

I morgon åker min älskade tönthäst till fodervärd. Beslutet är taget och allt känns faktiskt tämligen bra, än så länge. Han kommer inte åka långt bort och han kommer till en toppentjej så jag har ingenting att oroa mig över. Jag kommer köra dit OFTA!


Mer om detta beslut kommer senare...


Det gjorde ju denna fredagen till min sista dag med häst. Tompa har fått ha semester ett par veckor nu för i nya stallet kommer de in på nätterna så jag tänkte att ett par veckor i hagen tillsammans med tanten var ju inte helt fel. Fick däremot panik i går och kände att "Tänk om han är oridbar efter så lång tid?" men det var han inte. Idag blev det lite enkel dressyr på ridbanan med en glad häst!

 

Han jobbade på jättebra och lyssnade på mina skänklar trots det tjocka späcklagret som nu klädsamt fyller ut hans sidor...

 

Klädsam var även tanten med mjukisbrallor och barbacka. Glöm vita ridbyxor, piké och nyputsade stövlar. Jag red i t-shirt, och "Team Sportia" med promenadskor på fötterna, UTAN klack *S*


Dagen till ära så fanns där ett litet plyttigt kryss uppställt på ridbanan... Jupp! Jag hoppade. Barbacka i trav. 3 gånger! UTAN FEGREM! Fast med ett rejält tag i manen *S* och det var jätteskoj tyckte både jag och hästen som frustade förnöjt efteråt.

 

Det blev även en liten sväng ut på vägen för att skritta av efter "ansträngningen" (jag är osäker på om det var han eller jag som svettades i sitsen men jag kommer ha träningsvärk i morgon)

 

Sen försökte jag fota honom för lite "finbilder" men han var mer intresserad av morötterna jag hade i fickan...

      

I morgon bitti ska bil och släp hämtas, häst lastas och köras och sen kommer jag vara hästlös... Vemodigt men ett bra beslut. Hoppas bara detta kommer funka bra för alla parter! Hoppas det funkar lika bra som när han bodde på Ekastiga och Tygelsjö Boställe...


Min fina kille!

  

                                               Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards