En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Sista dagen med Herr Hårboll

Av caisisen - 17 juni 2011 15:36

I morgon åker min älskade tönthäst till fodervärd. Beslutet är taget och allt känns faktiskt tämligen bra, än så länge. Han kommer inte åka långt bort och han kommer till en toppentjej så jag har ingenting att oroa mig över. Jag kommer köra dit OFTA!


Mer om detta beslut kommer senare...


Det gjorde ju denna fredagen till min sista dag med häst. Tompa har fått ha semester ett par veckor nu för i nya stallet kommer de in på nätterna så jag tänkte att ett par veckor i hagen tillsammans med tanten var ju inte helt fel. Fick däremot panik i går och kände att "Tänk om han är oridbar efter så lång tid?" men det var han inte. Idag blev det lite enkel dressyr på ridbanan med en glad häst!

 

Han jobbade på jättebra och lyssnade på mina skänklar trots det tjocka späcklagret som nu klädsamt fyller ut hans sidor...

 

Klädsam var även tanten med mjukisbrallor och barbacka. Glöm vita ridbyxor, piké och nyputsade stövlar. Jag red i t-shirt, och "Team Sportia" med promenadskor på fötterna, UTAN klack *S*


Dagen till ära så fanns där ett litet plyttigt kryss uppställt på ridbanan... Jupp! Jag hoppade. Barbacka i trav. 3 gånger! UTAN FEGREM! Fast med ett rejält tag i manen *S* och det var jätteskoj tyckte både jag och hästen som frustade förnöjt efteråt.

 

Det blev även en liten sväng ut på vägen för att skritta av efter "ansträngningen" (jag är osäker på om det var han eller jag som svettades i sitsen men jag kommer ha träningsvärk i morgon)

 

Sen försökte jag fota honom för lite "finbilder" men han var mer intresserad av morötterna jag hade i fickan...

      

I morgon bitti ska bil och släp hämtas, häst lastas och köras och sen kommer jag vara hästlös... Vemodigt men ett bra beslut. Hoppas bara detta kommer funka bra för alla parter! Hoppas det funkar lika bra som när han bodde på Ekastiga och Tygelsjö Boställe...


Min fina kille!

  

                                               Over and out!

 
 
kicki

kicki

17 juni 2011 16:07

åå..jag förstår ju varför, men jag tycker ändå det är sorgligt att du ska bli "hästlös"...

men du? vad 17 ska du med klack till när du rider barbacka =D

kram

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

17 juni 2011 16:13

Just nu känns det lite vemodigt och jag var lite ledsen i stallet men det kommer bli bra intalar jag mig själv.

HAHAHA! Nä precis! Vad ska jag med klack till? Problemet är ju att bilen blev skitig... *S* Tur med skinnklädsel i bilen!

 
Stina

Stina

17 juni 2011 21:20

Oj, här händer det saker !!!

Det kommer nog att bli kanonbra när ni har vant er Tompa och du =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

caisisen

17 juni 2011 21:48

Det bästa är att jag kan ju varenda liten stig i hans nya omgivning då jag hade häst där under ca 10 år eller i princip hela min uppväxt (då man yrade runt som en furia i skogarna i full galopp). Känns ganska bra för min del ;) Jo, detta kommer bli toppen!

 
Sarah

Sarah

18 juni 2011 12:28

Oj ett stort beslut men det blir nog jätte bra för honom och dig i slutändan :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

caisisen

18 juni 2011 13:47

Äntligen hemma och det känns JÄTTEBRA!

 
Ann

Ann

18 juni 2011 14:47

Det kommer att bli bra! :)
Ibland är det inte rättan tid för häst helt enkelt.

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

caisisen

18 juni 2011 14:56

Fast just nu tänker jag mer på Tompa och hans behov. Min tid är begränsad och inte tillräcklig för en så pass fin pålle. Och även om jag tänker egoistiskt och behållt honom så hade jag förlorat i det långa loppet. Han VILL bli motionerad, pysslad med osv. Jag vill göra det med honom MEN. Realitycheck=ekvationen går inte ihop :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Ovido - Quiz & Flashcards