En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av caisisen - 28 juni 2011 22:38

ÄNTLIGEN det jag har väntat på! Nu e det banne mig slut på timanställningar, vikariat, behovsanställning, inhyrning, visstid och allt annat skit. I "den vuxna världen" finns det bara "tillsvidareanställning" och det är det enda som gäller. Idag kom chefen och sa "Grattis tanten på födelsedagen (nåja, tant sa han INTE) och välkommen in i vuxenvärlden. Skriv på och se glad ut *nicka-nicka* JÄTTEGLAD! Jag som trodde jag skulle få vänta ytterligare någon månad på beskedet...


Kvällen bjöd på en tur till Eslöv-hålan (nja, vi passerade bara. Tompa bor ju inte INNE i hålan) och en stunds mycket tillfredställande tömkörning av en ypperligt duktig och samarbetsvillig häst. Han gick som en klocka och jobbade superbra. Tror att E gör ett hästjobb *fniss* med honom och att han för en gåns skull har mött sin överman (eller kvinna!) All eloge till henne och arbetet hon lägger ner på monsterhästen Tompa Lompa Lus! You go girl! (jag har precis har bildat er fan-club)


Tyvärr blev det inte en enda bild då jag helt missade... Synd, för Vavlan var med, hon hade ju kunnat filma *GRRRRR* Nåja, går fler tåg.

  Bjuder på en arkivbild från april...


SÅ, nu ska denna "vuxna" tant gå i sängs med sin lilla tegelsten till födelsedagspresent och läsa några sidor. Puss på er från en glad tantaluring!


Over and out!



Ovido - Quiz & Flashcards