En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 21 juni 2011

-

Av caisisen - 21 juni 2011 20:58

Behövs inte mycket text till detta va...?!

  

Nu är jag "ren-o-fin-o-luktar-gott"   


Maken fixade fram en svens skräckis, "Psalm 21", så nu ska vi mysa upp oss i soffan med lite chips och titta på film! Sonen då? Sover sen flera timmar tillbaka...


Over and out!

Av caisisen - 21 juni 2011 19:08

Känner jag mig som... I allra högsta grad! Vi orkar inte mycket utan det blir korta promenader, lite cykling med sonen och småfix här hemma. En sväng upp till Tompa och klia häst blev det och sonen träffade en namne. En liten vofsing.

 


Med hästen var det bra, trots mindre blessyrer från en elak travartant. Försökte snacka lite allvar med honom när jag var där och bad honom om lite bättring! Han kan ju inte låta tanten köra med honom sådär! Några smårevor hade han dock men de såg rena och fina ut tack vare E´s omvårdnad. Tur han har kommit till en blivande djursjukvårdare men otur för henne att hon ska behöva "jobba" på fritiden. Hoppas nu de blir kompisar i hagen eller att han försöker hävda sig och säga ifrån i fortsättningen. Han verkar ändå trivas fint i nya stallet och med sin nya matte. Jag känner fullt förtroende för henne i varje fall!


Funderar om jag ska ha en liten stund i badet och få lite värme. Trots sol ute idag har jag varit frusen och kännt mig lite småkrasslig. Axeln bråkar med mig och det hjälper inte mycket till med en småmammig lillfis som behöver mycket hjälp med det mesta... Jupp. Funderat klart! Bad och ansiktsmask it is! Vardagslyx! Ska fylla på min kaffekopp, ta med mig en bok och trycka mig ner i ett hett bad!


Jo förresten! I morgon kommer mina tjejer hem! LÄNGTAR! JÄTTEMYCKET! Min mamma ringde innan och meddelade att de var halvvägs hemma. De skulle bara övernatta i Göttingen, sydtyskland. ÅÅÅÅÅHHH mina pepparkakstjejer kommer hem! WHIIII!

  Arkivbild från November 2010

 

NU badet!   


Over and out!


Av caisisen - 21 juni 2011 10:05

Ett besök hos herr Hårboll står på schemat. Han blir rejält mobbad av de andra hästarna (ja, jag har tydligen en vekling som är precis som sin matte och bara tar skit, går undan och får ta ännu mer *S*) och är tuggad på... Det har resulterat i att stackarn får vara inne på nätterna (kan han förvisso behöva så hans mage får vila lite). Han har även lyckats med konsstycket att dra en sko(?!?) och E har fått jaga rätt på hovslagare som kommer ut nu i dag.


Först hade jag tänkt köra upp och tömköra honom men vi kanske får avvakta lite och ta det senare i veckan. Min axel är lite skit igen, kan bero på att jag spännt mig nu när läget är som det är här hemma.


Jag tar grabbarna med mig till Tompa, lillfisen vill ju oxå få pussa på honom lite. Sen hade jag tänkt försöka valla maken i "Snärjet" (skogen som hästen står vid/min barndoms äventyrs och ridskog). Vi får se om han orkar...


   Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards