En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Eslöv nästa!

Av caisisen - 21 juni 2011 10:05

Ett besök hos herr Hårboll står på schemat. Han blir rejält mobbad av de andra hästarna (ja, jag har tydligen en vekling som är precis som sin matte och bara tar skit, går undan och får ta ännu mer *S*) och är tuggad på... Det har resulterat i att stackarn får vara inne på nätterna (kan han förvisso behöva så hans mage får vila lite). Han har även lyckats med konsstycket att dra en sko(?!?) och E har fått jaga rätt på hovslagare som kommer ut nu i dag.


Först hade jag tänkt köra upp och tömköra honom men vi kanske får avvakta lite och ta det senare i veckan. Min axel är lite skit igen, kan bero på att jag spännt mig nu när läget är som det är här hemma.


Jag tar grabbarna med mig till Tompa, lillfisen vill ju oxå få pussa på honom lite. Sen hade jag tänkt försöka valla maken i "Snärjet" (skogen som hästen står vid/min barndoms äventyrs och ridskog). Vi får se om han orkar...


   Over and out!

 
 
kicki

kicki

21 juni 2011 10:34

ha det toppen!! snubbla inte i skogen bara! kram

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

21 juni 2011 10:35

HAHAHA! Nope, ska knyta skorna och lyfta ordentligt på fötterna, lovar Kicki! ;)

Kramen

 
Ingen bild

Tina

21 juni 2011 10:44

Stackars Tompa :( du får ta ett snack med honom! ha det så mysigt i skogen ;(

stor kram <3

caisisen

21 juni 2011 15:14

Det är inget synd om honom, men han får ju för bövelen visa kärringen vart skåpet ska stå, eller hur!? Tjuriga ston som mobbar är tråkiga. Försökte snacka med honom men han är en liten mes som du vet...

Kramen!

 
Sarah

Sarah

21 juni 2011 17:29

Hoppas det gått bra och att du fått njuta av Herr Hårboll idag :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

caisisen

21 juni 2011 17:41

Alltid! Hästgos är det bästa som finns ju! Tyvärr ingen motion av honom då hovis var där för att slå på en förarglig tappsko...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Ovido - Quiz & Flashcards