En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Lyckan är...

Av caisisen - 12 juni 2011 22:24

... SOMMAROV!

Jupp, vi har fallit för (hög)trycket och inhandlat en 69:-pool... Så nu får vi ha poolparty *S* 


I morgon åker mina töser med mormor och morfar till Österrike på 10 dagars äventyr. Jag vill OXÅ följa med! Sist jag var nere var jag 14 år... 20 år sen sist! Tiden flyger... Men Vavlan har lovat att fota massor, se massor och berätta ALLT för mig sen. Å vad jag vill komma ner till mina barndoms vackra och underbara väld i detta vackra land! Nu kommer jag drömma gott om alpängar, wienerschnitzel, Attersee, Gmunden, milka, böljande majsfält och dånande åskväder... Jag känner nästan doften!


Nu är man lite trött efter en heldag i trädgården. Alla barnen har hjälpt till med ogräsrensning och storstädning av gräsmatta och rabatter. Maken tog under tiden hand om bombnedslaget inomhus så söndagen har varit produktiv... Eller nåja, den har varit fylld med "att göra". Kvällen avslutades med ett "andligt" besök. Jag och Vavlan har börjat prata om Konfirmation och av en händelse var det kvällsmässa i vår vackra kyrka här i byn. Efter massor av sång och en tid till eftertanke så fick vi en liten pratstund med prästen. Jag skäms att jag inte har varit inne i kyrkan tidigare! Men å andra sidan har den varit stängd pga reparation i över 1 år... Mycket sympatisk var han och jag tror nog att Vavlan bestämmer sig för att läsa i Genarp... OM hon nu vill det.


Insåg att jag har lagt upp 3 inlägg på en dag! WOW! Nytändning *S*


Jag bjuder på en bild på mig själv kvällen till ära...

  

Over and out!

 
 
Viveca

Viveca

13 juni 2011 03:19

Tusen tack för Awarden. Jag kom inte in på din blogg via min länk, men dock via fb. Därav min kommentar hos mig. Trodde jag behövde ett lösen;)
Kul för döttrarna att komma iväg utomlands. Det blir nog din tur nästa gång:) Skönt med en pool i värmen. Och du klär faktiskt i ansiktsmask. Allt klär en skönhet:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

caisisen

13 juni 2011 07:31

Hahaha! Tack själv för en underhållande blogg!

Det är med lite vemod jag släpper iväg töserna men de är verkligen värda denna resa så jag glädjer mig samtidigt tillsammans med dem. Men just nu så är resenerverna aningen spända här hemma =)

Jag vet inte hur det där med "klär i ansiktsmask" stämmer men jag är oförskämt mjuk och len i ansiktet i dag.

Kramen

 
Viveca

Viveca

13 juni 2011 03:27

Nu förstår jag. Du har bytt blogg. Ska genast ändra detta i min länk. Läser att du haft det ganska tufft det senaste. Inte roligt. Men du verkar samtidigt ha någon slags positiv grundinställning till livet och styrka därför tror jag att du kommer genom det svåra ännu starkare. Många kramar!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

caisisen

13 juni 2011 07:33

Man måste försöka vara positiv och "stå stark" om man ska orka med. Sen vet jag att detta är en erfarenhet som jag kommer bära med mig i framtiden, liksom alla andra minor man har gått på här i livet. Och det som inte dödar, det härdar! Det är lite min livsfilosofi =)

 
Ann

Ann

13 juni 2011 09:55

Tell me about it!
Sommarlov is da shit!!!

Vad använder du för ansiktsmask?

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

caisisen

13 juni 2011 11:38

Sommarlov OCH semester is da shit! YEEEES INDEED IT IS!

Jag använder mig alltid av Nivea Visages olika masker men oftast "Refreshing moisture mask". Dessa kostar runt 20 kr och det är 2-i-1 pack. Lägger upp bild i senare inlägg =)

Kramen

 
kicki

kicki

13 juni 2011 10:39

hoho en såndär liten pool hade tom jag vågat bada i! ser skönt ut!
kramm

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

13 juni 2011 11:32

Väääääldigt liten och svinkallt när vattnet var nypåfyllt men sen efter 2 kastruller varmatten och lite solvärme blev det behagligt (att doppa fötterna i). Virvelvinden däremot badade tills vattnet nästan var slut och geggamojjan i botten fick skuras ut. VARFÖR blir det bara massa gräsklipp och sand kvar i småpooler framåt eftermiddagen?!

 
Sarah

Sarah

13 juni 2011 11:07

Underbart med sommalov och värme! :D

http://chanellie.bloggplatsen.se

caisisen

13 juni 2011 11:29

Sommarlov och semester=

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Ovido - Quiz & Flashcards