En ung tants bekännelser

Alla inlägg under juni 2011

Av caisisen - 16 juni 2011 20:50

Blev vårt mål! Vi packade lilla väskan light och drog mot Rödby, svängde av någon mil innan och landade i en liten dansk by, mycket pitoresk men "dejlig" och bestämde oss för att hitta sängplats för 2. Hotel Ebsen blev det. Ett litet inrökt famlijeägt ställe med charm, "ägte fläskesteg" och "stjerneskjud" och med en krögare som gjorde sitt jobb med glimten i ögat. Tyvärr var sängarna katastrof (som alltid) och sömnen var sådär... Men vi fick en trevlig eftermiddag och kväll i fina Maribo!

 

Fångade en snygging på bild! Tänk att han har stått ut att vara gift med mig i 4 år nu! All eloge till honom!

Han fotade domkyrkan i Maribo, en gigantisk byggnad för att tillhöra en så liten stad. Mycket vackert belägen intill "Söndersö", en rätt så stor sjö.

Något som var häftigt var detta, en liten kanal byggd in mot villorna där alla hade egen brygga eller båthus. Tänk om man kunde få ha egen brygga *S*


I morse drog vi tidigt mot Puttgarden för storhandling. Fast jag började min shopping redan i går. Ny sjal... (JA, JAG VET! Jag har redan femtioelva stycken... Men det kan vara bra å ha jue)

 

Dagen till ära hade jag min "äppeltunika" från Me&I *favorit* och om ni tittar noga på sjalen så ser man; JA TOFSAR! Jag och min polare Maria Montazami *S*


Massa shopping blev det på Bordershop och "Grållan" låg som ett strykjärn på vägen hem med sina 25 flak öl och cider (plus massa annat smått och gott) så nu står vi oss nog ett år eller så. Blev lite "luktegott" till mig och godis till barnen oxå innan pengarna tog slut.


Nu är jag tung i huvudet efter många mil på vägarna. Sonen blev hämtad i LA och han har skött sig, hållt sig torr och ätit som en häst utan att bråka något alls med farföräldrarna. Tur för dom! Duktig lillfis...


Det var ett mysigt och välbehövligt äventyr för makarna i Danmark! Nu ska vi fortsätta att njuta av resten av semestern.



Av caisisen - 15 juni 2011 09:37

Återkommer om ett par dagar  

 

Sköt om er allihopa och glöm inte att DU är det viktigaste i DITT liv!


Over and out!

Av caisisen - 14 juni 2011 17:12

...gäng nybakade studenter som inte har något vettigt för sig under några sommardagar i Malmö? Min systerson och hans polare har börjat med denna udda sysselsättning. Döm själva!

          

Ja vad säger man...? Vi har skrattat åt detta ivf =)


Over and out!


Av caisisen - 14 juni 2011 12:18

Under tiden som St Pidde fajtades mot (eller var det med) Snabeldraken så har jag hunnit med att sätta igång 2 tvättmaskiner och hänga nr 1, putsa ALLA fönster på bottenvåningen (inne OCH ute), diska undan och städa det värsta i köket, duscha mina stackars torra, dammiga garderobsblommor och damma rent allmänt. Nu är ryggen helpaj. Inte rabarber eller hallon utan bajspaj.


Terroristen som har varit behjälplig (bestjälplig snarare men vet inte om det ordet finns) leker nu på sitt rum i godan ro. Jag unnar mig en liten paus innan det sista rycket då det måste vikas tvätt (och alla som känner mig vet att jag HATAR att vika tvätt) och vänta in att tvättmaskin nr 2 ska bli klar. Sitter här och tittar ut (!?!) genom(!!!) mina fönster och njuter av att vi är så supergrymma på att städa tillsammans. I kväll ska vi nog unna oss lite extra lyx... Sonen ska lämnas bortåt kvällning och hämtas tidigast torsdag eftermiddag/kväll. Långledigt och enbart för vuxna! NICE!


Nä nu kallar den där förhatliga rentvätten på mig...


Over and out!

Av caisisen - 14 juni 2011 08:52

  

Dag nummer 2 på semester är mulen. Detta innebär städning, fönsterputsning, tvätt och husfix. Maken fixade även barnvakt redan i kväll! TACK svärpäronen, ni är underbara! Men först är det frukost...


Over and out!

Av caisisen - 13 juni 2011 21:57

Inte bara vi människor som har semester!

2 välgödda hästar...

...som gärna vill vara uppe i famnen på mig när jag ska fota...

...allt för att tigga sig till lite...

...öronkli! Det näst bästa som finns! Det bästa kom inte med på bild för det är omöjligt att fota samtidigt som man kliar en stor knähund mellan bakbenen och visa hur han på "hundvis" lyfter ena bakbenet och nästan vill krypa ur skinnet för att det är så fruktansvärt skönt!


Over and out!

Av caisisen - 13 juni 2011 17:27

Någon form av liljor tror jag detta är, den enda jag inte har full koll på namnet. Om någon vet får ni gärna hjälpa mig!

Jättevallmo, den är verkligen praktfull nu!  

Min älskade gula ros, Fresia. Dostar ljuvligt och har hur mycket blommor som helst just nu.

En liten rymling från min praktfulla lavendel. Denna fick däremot etablera sig och bilda egen härd då benveden bakom kommer tas bort i höst.

En av två överlevande pelargoner från tidigare år. Jag var elakt radikal och klippte ner denna maximalt i våras men tror jag var lite för radikal... Äntligen kommer det blad så nu får vi se om det blir blommor oxå!

  

Fru Fresia igen, detta praktexemplar! Här ser man 3 stadier på blomman.



Sist men inte minst... Min lillfis!

  


Over and out!

Av caisisen - 13 juni 2011 11:56

Inte ofta det inträffar här hemma...


Töserna var jag och lämnade över i morföräldrarnas vård. 2 resefebriga och fnittriga töser som jag inte får se förrän om 10 dagar igen. Hoppas de får en toppensemester med gamlingarna!


Maken hade tid hos farbror doktorn och var sen tvungen att köra inom på jobb (hur var det nu med semester???)


Lillfisen skulle på kalas (?!?) hos en av sina tjejer tillsammans med dagmamman och de andra barnen därifrån och det var tydligen FF, ska hämtas igen 15. Hallå! Kalas en måndag?! Smart mamma till den tjejen ;) Hon får bonuspoäng av mig!


Så nu sitter jag hemma helt själv. Hästen ska kollas till i kväll, städningen kan allt vänta (om inte damråttorna börjar nafsa mig i tårna förstås) och inga andra planer har jag för eftermiddagen. Jag ska koka mig lite kaffe, smälla upp min solstol och bara njuta en stund. SEMESTER var det va?

  


Vill ni mig något så får det allt vänta för nu är det min tur att få en lugn stund i solen intill min väldoftande klätterros!


Over and out! 



Ovido - Quiz & Flashcards